Hands-on Science (H-Sci)

  Αυτο-Πρακτική Επιστήμη

 

Application in Athens

Εφαρμογή του Πανεπιστημίου Αθηνών

 

the air resistance vs. velocity

Sarantos Oikonomedes, Dimitrios I. Sotiropoulos, George.Theof Kalkanis

 

Η αντίσταση του αέρα ως συνάρτηση της ταχύτητας πτώσης

Σαράντος Οικονομίδης, Δημήτριος Σωτηρόπουλος, Γεώργιος Θεοφ. Καλκάνης

 

 

Being Interested in -

   - Analyzing Systemically

Ενδιαφέρομαι -

   - Συσχετίζω

 

 

 

Hypothesizing - Proposing

Υποθέτω - Προτείνω

 

 

A circular disk is left to fall from the top of the line roughly 2 m high from the position sensor. The disk remains horizontal using a vertical plummet. The disk has a small aperture in his centre  and the plummet is passed through this. What motion is the filter doing? Explain your answer.

Ενας δίσκος από φίλτρο απορροφητήρα αφήνεται να πέσει περίπου από 2 m ύψος πανω από έναν αισθητήρα θέσης, παραμένοντας συνεχώς οριζόντιος με τη βοήθεια πετονιάς που είναι κατακόρυφη και έχει στο άκρο της ένα βαρίδι. Ο δίσκος έχει μικρή οπή στο κέντρο του από την οποία διέρχεται η πετονιά. Τί κίνηση περιμένετε να εκτελέσει ο δίσκοςΔικαιολογήστε την απάντησή σας.

If we have two disks instead of one, will the motion change? Which quantities will change?

Αν αφήσουμε δύο δίσκους μαζί θα αλλάξει το είδος της κίνησης; Ποια μεγέθη περιμένετε να μεταβληθούν; 

How the air resistance is related with the velocity?

Ποια περιμένετε να είναι η σχέση που συνδέει την αντίσταση του αέρα με την ταχύτητα πτώσης ;

In which area do you expect to be the value of Reynolds number?

Σε ποια  περιοχή αναμένετε να είναι οι τιμές του αριθμού ;

Experimenting -

   - Testing the Hypotheses

Πειραματίζομαι -

   - Ελέγχω τις Υποθέσεις

 

 

PRE-KNOWLEDGE

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ

 

INSTUMENTS-DEVICES AND MATERIALS

ΟΡΓΑΝΑ-ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ

 

PROCEDURE-WORK SHEET

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ - ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 

 

PHOTOS

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

THE EXPERIMENT (VIDEO)

ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ (ΒΙΝΤΕΟ)

Concluding - Explaining

Συμπεραίνω - Ερμηνεύω

 

REPORT SHEET

ΦΥΛΛΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ

 

 

The diagram (disk1) and the pairs of values as they are presented in the screen by Coachlab 5 are shown in figure.

Το διάγραμμα (disk1) και τα ζεύγη των τιμών όπως προέκυψαν στην οθόνη από το Coachlab 5 φαίνονται στη διπλανή εικόνα.

 

 

 

 

Τhe air resistance-speed diagram

Το διάγραμμα αντίστασης -ταχύτητας.

 

 

 

 

 

 

 

CONCLUSIONS   (Investigating air resistance using extractor fan filters and plummet in MBL.  Paper

ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

(Ερευνώντας την αντίσταση του αέρα με τη χρήση φίλτρου απορροφητήρα και πετονιάς με βαρίδι σε MBL). Δοκίμιο

 

Generalizing -

   - Applying

Γενικεύω -

   - Εφαρμόζω

 

Αρχικά το βάρος είναι μεγαλύτερο από την αντίσταση του αέρα και ο αλεξιπτωτιστής επιταχύνεται. Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται και η αντίσταση του αέρα και μειώνεται η επιτάχυνση. Όταν η αντίσταση του αέρα γίνει ίση με το βάρος ο αλεξιπτωτιστής αποκτά οριακή ταχύτητα και εκτελεί ευθύγραμμη ομαλή κίνηση στην κατακόρυφη διεύθυνση. Επειδή η επιφάνεια του αλεξιπτωτιστή είναι σχετικά μικρή η οριακή ταχύτητα που αποκτά είναι μεγάλη. Με το άνοιγμα του αλεξίπτωτου αυξάνει η επιφάνεια του συστήματος  συνεπώς και η αντίσταση του αέρα. Γίνεται έτσι μεγαλύτερη από το βάρος και η κίνηση μετατρέπεται σε επιβραδυνόμενη. Με τη μείωση της ταχύτητας μειώνεται και η αντίσταση του αέρα. Όταν ξαναγίνει ίση με το βάρος ο αλεξιπτωτιστής αποκτά νέα μικρότερη οριακή ταχύτητα και φτάνει με ασφάλεια στο έδαφος. Δείτε το  animation.

 

Up Ηands-on solar heater "Electrical" Light Bilogical air res vs. vel the "quantic" atom